środa, 30 sierpnia 2023

Moje ulubione: Joga - mein Favorit: Yoga - my favorite: Yoga

Moja przygoda z jogą zaczęła się w 2019 roku. Polecono mi wówczas "Jogę dla początkujących" prowadzoną przez Małgorzata Mostowska. Jej kanał jest dostępny na YouTube oraz strona www do znalezienia w internecie. 
Pamiętam do dziś te pierwsze uczucia których doznałam na początku, spokój, połączenie z cialem, lekkość, wyciszenie, relaksacja. 
To było coś nowego, coś ciekawego, co pomagało mi wrócić do siebie. Pierwsze kontakty z medytacją zakończone płaczem, wzruszeniem, powrotem.
W klinice też były zajęcia z jogi, bardzo pięknie prowadzone, również plus relaksacja bądź medytacja na zakończenie. Cel: powrót do siebie, kontakt z ciałem, praca z oddechem, odprężenie.
Po powrocie z kliniki w 2020 roku każdy dzień zaczynałam od praktyki jogi. 
Trzymałam się, byłam duchowo lżejsza, spokojniejsza. 
Bywało że nie praktykowałam przez dłuższy czas, a gdy zaczynałam na nowo, moje ciało wszystko pamiętało. Kazda pozycja była odtwarzana automatycznie, ciało łatwo w nie wchodziło, było elastyczne i zgodne do współpracy. 
Teraz gdy walczę z bólami brzucha, dobrałam sobie dwie różne praktyki, które stosuję na zmianę jako dodatek i zakończenie codziennyego treningu. 
Widzę ich efekty wtedy, gdy faktycznie praktykuję regularnie 
Moje ciało pokochało jogę. Moja głowa również. 

Mein Abenteuer mit Yoga begann im Jahr 2019. Dann wurde mir „Yoga für Anfänger“ unter der Leitung von Małgorzata Mostowska empfohlen. Ihr Kanal ist auf YouTube verfügbar und eine Website ist im Internet zu finden. Ich erinnere mich noch an die ersten Gefühle, die ich am Anfang verspürte: Frieden, Verbundenheit mit dem Körper, Leichtigkeit, Ruhe, Entspannung. Es war etwas Neues, etwas Interessantes, das mir half, zu mir selbst zurückzukehren. Die ersten Kontakte mit der Meditation endeten mit Weinen, Emotionen und Rückkehr. Es gab auch Yoga-Kurse in der Klinik, sehr schön durchgeführt, auch plus Entspannung oder Meditation am Ende. Ziel: Erholung, Körperkontakt, Arbeit mit dem Atem, Entspannung. Nach meiner Rückkehr aus der Klinik im Jahr 2020 begann ich jeden Tag mit Yoga-Übungen. Ich hielt durch, ich war geistig leichter, ruhiger. Es gab Zeiten, in denen ich lange nicht geübt habe, und als ich von vorne anfing, merkte sich mein Körper alles. Jede Position wurde automatisch nachgebildet, der Körper war leicht einzunehmen, flexibel und kooperativ. Da ich nun mit Bauchschmerzen zu kämpfen habe, habe ich mich für zwei unterschiedliche Übungen entschieden, die ich abwechselnd als Ergänzung und am Ende meines täglichen Trainings anwende. Ich sehe ihre Wirkung, wenn ich tatsächlich regelmäßig übe Mein Körper liebte Yoga. Mein Kopf auch.

My adventure with yoga began in 2019. Then I was recommended "Yoga for beginners" led by Małgorzata Mostowska. Her channel is available on YouTube and a website to be found on the internet. I still remember the first feelings I experienced at the beginning, peace, connection with the body, lightness, calmness, relaxation. It was something new, something interesting that helped me come back to myself. The first contacts with meditation ended with crying, emotion, return. There were also yoga classes in the clinic, very beautifully conducted, also plus relaxation or meditation at the end. Goal: recovery, contact with the body, work with the breath, relaxation. After returning from the clinic in 2020, I started each day with yoga practice. I held on, I was spiritually lighter, calmer. There were times when I didn't practice for a long time, and when I started over, my body remembered everything. Each position was automatically recreated, the body was easy to get into, flexible and cooperative. Now that I am struggling with abdominal pain, I have chosen two different practices that I use alternately as an addition to and at the end of my daily training. I see their effects when I actually practice regularly My body loved yoga. My head too.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz